havangsprodukter

Nya Nickebo växer fram

En lat vecka och en fort vecka

Förrförra veckan tillbringade vi hos bror och svägerska i Sayalonga öster om Malaga.

Detta bildspel kräver JavaScript.

En helt fantastisk vecka. Björn och Karin bor uppe i bergen i ett underbart hus med en sagolik trädgård. Från vårt sovrumsfönster hade vi utsikt över närmsta grannbyn som låg på en bergssluttning. Från poolen såg vi både havet och ett berg som till och med hade lite snö på toppen. Därtill några tunnland olivodlingar, citrusträdr och denna orgie i blomsterprakt. Vädret kunde heller inte varit bättre med något svala morgnar och riktigt varma dagar. Björn och jag gjorde visserligen klart mitt bokslut och deklarerade men annars var dagarna alltigenom lata och fyllda av god mat och dryck. Några fina utflykter till grannbyarna, naturreservatet och havet och dessemellan bara slappa vid poolen. Det kändes verkligen som om vi laddade batterierna och det var välbehövligt.

När vi kom hem igen tog vi med oss värmen och veckan som följde var fantastisk även här. Meteorologerna fastslog att sommaren nu hade kommit och så kändes det verkligen. Det blev Valborgsmässoafton som vi firade traditionellt med byaföreningen på Fridhill med våfflor, wisky och Valborgsmässobål. Stor uppslutning och härlig skönsång.  Med maj månads ingång gick startskottet för årets operation målning utomhus och det lär väl pågå ett tag. Inte nog med att vi hade mycket målning kvar sedan förra året, våra ihärdiga snickare förser oss stadigt med nya målningsobjekt. Under tiden vi varit borta och fram till dags dato har här blivit en styck vedbod inklusive hk toalett, ett stycke plank med grind mellan hus och stall samt staket runt södergaveln. Det är lite att bita i. Vi har dessutom lagt en del tid på att få trädgården lite i ordning inför sommaren. Att anlägga gräsmattor är jobbigt har jag kommit på. Särskilt som grävmaskinerna har tryckt till marken så den blir som cement så att man måste luckra upp den med en kratta. Det är då alla stenar och grästuvor kommer upp. Niklas som inte fick nog av detta gav sig på att bygga ett litet stengärde. Själv åkte jag till handelsträdgården och köpte lite blommor istället. Den veckan gick fort!

Förra gången jag skrev var jag så glad för att jag kom på att man kunde lägga in bildspel på bloggen. Jag hoppas att det funkar smidigt idag också för nu måste jag hoppa i säng.  Imorgon tidigt åker jag på studieresa till Bornholm.

2 svar till “En lat vecka och en fort vecka

  1. Lotta maj 9, 2012 kl. 8:56 e m

    Vilka härliga semesterbilder och vad fint vitt staket ni har runt ert fina hus!

    • Nickebo maj 9, 2012 kl. 10:36 e m

      Tack! Hoppas få bjuda dig på fika innanför staketet i sommar. Ring när du har vägarna förbi! Kram Eva

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

